Informujemy, iż na naszych stronach w celach świadczenia usług stosujemy pliki cookies i podobne technologie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz zmienić te ustawienia, dowiedz się więcej z Polityki Prywatności.
Zamknij

Wernisaż wystawy "Druga Grupa - Jacek M. Stokłosa, Lesław Janicki i Wacław Janicki"

Wernisaż wystawy "Druga Grupa - Jacek M. Stokłosa, Lesław Janicki i Wacław Janicki"
Działania konceptualne Drugiej Grupy, przede wszystkim staged performances, to konfrontacja z artystyczną tradycją, w jakiej dorastali artyści.
Gdzie?
Galeria ZPAF w Krakowie
Św. Tomasza 24, 31-027 Kraków
Kiedy?
25 listopada 2016 od 18:00
Organizator
Galeria ZPAF

Od 25 listopada w Krakowie z inicjatywy Związku Polskich Artystów Fotografików Krakowskiego Okręgu oraz Cricoteki Ośrodka Dokumentacji Sztuki T. Kantora w Krakowie zobaczyć będzie można bardzo ciekawą wystawę. Wernisaż zaplanowano na godzinę 18:00. Otworzy on wystawę zatytułowaną "Druga Grupa - Jacek M. Stokłosa, Lesław Janicki i Wacław Janicki".

Druga Grupa, w składzie Lesław Janicki, Jacek Maria Stokłosa, Wacław Janicki stworzona została pod koniec lat sześćdziesiątych przez trzech aktorów z teatru Cricot 2.

Działania konceptualne Drugiej Grupy, przede wszystkim staged performances, to konfrontacja z artystyczną tradycją, w jakiej dorastali artyści. Ich korzenie sięgają do przedwojennego teatru Cricot i wczesnych spektakli Cricot 2 (witkacowskie inspiracje, “Kurka wodna”), do przedstawień w Klubie Plastyków w Krakowie aranżowanych przez Kazimierza Mikulskiego, plenerowych happeningów Tadeusza Kantora, do awangardowych tendencji w sztuce z tamtego okresu, a szczególnie do środowiska krakowskiej Galerii Krzysztofory oraz Grupy Krakowskiej i Galerii Foksal z Warszawy.

Szukasz noclegów w Krakowie? Nie szukaj dalej.
Sprawdź naszą ofertę noclegów w Krakowie

Kuratorka wystawy, Ewa Tatar twierdzi, że artystyczne działania okazały się mocno ironiczne i zakładały stałą dematerializację oraz niekończącą się zamianę. Artyści, za pomocą ruchu swoich ciał, analizując, przykładowo, fenomen pamięci fotograficznej, stosowali prawdziwą hermeneutykę, ciesząc się tym, jak bardzo dane widzowi doświadczenie ogranicza, a na ile udostępnia mu pole interpretacji oraz otwiera jego wyobraźnię.

źródło: coigdzie.pl
coigdzie.pl